Back home! - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Debbie - WaarBenJij.nu Back home! - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Debbie - WaarBenJij.nu

Back home!

Blijf op de hoogte en volg Debbie

28 April 2014 | Verenigd Koninkrijk, Belfast

Het is alweer bijna een maand geleden dat ik mijn laatste blog schreef. Daar is dan ook een goede reden voor. Na 6 weken stage mochten we namelijk 3 weken uitpuffen tijdens een welverdiende paasvakantie. Al is uitpuffen niet helemaal het goede woord, want was is 3 weken reizen vermoeiend. Al mag ik officieel niet klagen, want voor mij waren het er eigenlijk maar 2.

De laatste week stage ging trouwens veels te snel. De kinderen begonnen nog meer te smeken of ik niet kon blijven. Toen ik zei dat ik mijn vlucht naar London al had geboekt, zou een van de kinderen wel even naar het vliegveld komen om de piloot te vertellen dat ik toch niet mee ging.
Vrijdags een relaxte dag. Ik hoefde geen les meer te geven, ik mocht lekker genieten van de laatste dag. De kinderen kwamen een voor een binnen met zelfgemaakte kaarten, cadeautjes (lees: chocola), bloemen en zelfs een nieuwe etui (waar Australië op staat, heel leuk :P ).
En dan zit het erop. Dag lieve kinderen uit Year 4, ik ga jullie missen!

Goed, 3 weken vakantie, ik zal het proberen kort te houden :)
Week 1:
Off to London. Finally! Na zoveel enthousiaste verhalen van Yasmein was het toch wel tijd om dat zelf eens van dichtbij mee te maken. En ik kan je vertellen, ze had al die tijd gelijk. Het is awesome!
Wel een enorm grote en drukke stad, dus voor mij om te wonen zou het geen optie zijn. Echter heb ik de undergrounds allemaal overleefd (dat systeem is best goed te volgen) en heb ik alle beroemde sightseeing places gezien (met dank aan onze persoonlijke gids Yasmein). Zondags zijn we naar het Harry Potter museum geweest, hoe VET! Na een dikke teleurstelling dat mijn camera batterij leeg was (er stond echt een knipperend batterijtje in de hoek met een streep erdoor), heb ik hem op de een of andere manier toch nog het hele museum kunnen gebruiken :D
HOE vet is het om door de echte eetzaal te lopen! Al was dat het enige waar je echt door heen kon van de set, de rest was alleen te zien van achter een lijntje. Maar toch, ik heb me prima vermaakt!
Ander hoogtepunt was het Olympisch park. Het was huge! Maar het weer was beautiful en alles was zo groen. Lovely!
Over het hostel in London ga ik het trouwens niet hebben, behalve dat het te vies was en het niemand aanraad om daar heen te gaan (London Bridge hostel, o.i.d.)
We hebben nog een dagje in Oxford doorgebracht, bekent van de vele universiteiten en colleges. Wow, prachtige stad! En we hebben filmopnames gezien, dat was ook erg cool. Even stonden we zelfs te dichtbij en moesten de opnames over omdat wij erop stonden, haha.
Na London 3,5 uur in een bus naar Wales. Heerlijk hotel (!), schoon, privé kamer, eigen douche en toilet, dicht in het centrum. Verder helaas vrij weinig te doen in de stad naast shoppen. Ik was dus blij dat ik zaterdag alweer weg mocht.
Op naar Schotland, toch??

Week 2:
SURPRISE!! Dacht iedereen dat ik in Schotland zat, stond ik ineens bij mijn zus in de woonkamer op haar verjaardag. Dat was leuk! Iedereen weer even zien, familie, vriendinnen, lekker mijn eigen bed, niet betalen voor eten en normáál eten (de afgelopen week was het burgers, pizza, frite en.. oja, burgers :P ).

Week 3:
Op zondag lekker weer op het vliegtuig, bye Nederland!
Op naar Dublin, om daar Kelsey en Yasmein weer te meeten. Maandags kwamen Veera en Sofia daar ook aan. In Dublin weinig gedaan, die stad heb je na 1 dag wel gezien. Het hostel was trouwens prima te doen! Wel iets waar ik terug zou gaan als ik nog eens in Dublin ben.
Op dinsdag een dagje naar Wicklow waar we hebben genoten van een mooie kust en Sammy the Seal. Een wilde zeehond die in de rivier zwom. Aan de rivier ligt een viswinkel die 3x per dag voedertijd heeft. Het was weer zover, dus konden wij mooi even genieten hoe Sammy zijn vis kreeg :)
Door naar Cork waar Tonje ook al was aangekomen. Ze had even geregeld dat we met zijn allen in een zespersoons kamer konden, terwijl we eigenlijk een 10 persoons hadden geboekt, chill!
Cork was niet heel bijzonder. Wel een leuke stad denk ik om te wonen maar voor toeristen niet echt speciaal.
Een dagje naar Blarney castle geweest die beroemd is om de "Blarney Stone". Ooit van gehoord? Nee, ik ook niet. Als je die kust schijn je meer te gaan praten. Nou, ik heb dat maar overgeslagen ;)

Van Cork op naar Galway dan. Mijn favoriete plaats so far! Wat een mooie stad, gezellig centrum, mooie kustlijn en genoeg te doen!
Het hostel was amazing! Net een maandje open, dus nog helemaal nieuw en midden in het centrum. Het oogt als een hotel (eigenaar heeft ook een hotel verderop), alles schoon, huge badkamer ensuite en we lagen met zijn zessen op een kamer.
Vrijdags zijn we naar de Cliffs of Moher gegaan. Foto's volgen nog en die zeggen volgens mij genoeg. Het was even een klim, maar het was het meer dan waard! Onder weg naar de Cliffs toe nog een aantal stops gemaakt met onze geweldige gids.
Zaterdags een andere tour gemaakt, dit keer naar Aran Island. Een eiland met veel leuke weetjes: 18 km lang en 5 km breed. 800 inwoners en in de zomermaanden komen er zo'n 1000 toeristen per dag langs. De tijd lijkt even stil te hebben gestaan op het eiland. Water is tot nu toe nog gratis, al gaat dat binnenkort veranderen. Ze hebben 1 bank, de kleinste van europa waarschijnlijk, en die is zo'n 4 uur open op een woensdag. Ze hebben 1 supermarkt (waar dan wel gelukkig een ATM is). Verder hebben ze hier 4 pubs op het eiland waar bovendien de enige politieagent van het eiland ook vaak te vinden is. Er is ook 1 dokter. Ondanks dat velen hier een boerderij met dieren hebben is er geen dierenarts. Echter heeft elk dorpje (14 dorpjes op dit Eiland) ongeveer een persoon die weet hoe die moet helpen bij de geboorte van een kalfje. Tot slot: In alle touristenshops van Ierland vind je souvernirs met schapen. Op dit eiland is geen schaap te vinden. (en in de rest van Ierland heb ik er ook amper een gezien geloof ik).

Na de prachtige Cliff op het Aran Island, het blauwe zeewater (lijkt Ibiza wel!) en de zeehondjes die we hebben gespot, was het weer tijd om terug te keren.
En toen was het tijd om weer terug te gaan naar ons eigen vertrouwde Belfast. Heerlijk om weer thuis te zijn en wat heb ik genoten van het gratis diner van gisteravond en het goede ontbijt van vanmorgen.

Het afgelopen half uur had ik eigenlijk willen besteden aan mijn essay, maar goed. Dan ga ik nu maar netjes naar de les.

Adios!
Bye!
xx

  • 28 April 2014 - 13:15

    Ria Wonnink:

    nu debby je hebt een leuke tour gemaakt de fotos die soms op ff stonden waren echt mooi hoor
    nu nog 6 weken les geven en dan zit het er al weer op
    is snel gegaan hoor nog veel plezier deze weken
    en tot ziens in holland

    gr ria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Debbie

Van 24 januari tot 7 juni in Belfast. Stranmillis University College, Primary teaching.

Actief sinds 26 Dec. 2013
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 5368

Voorgaande reizen:

24 Januari 2014 - 10 Juni 2014

Minor in Belfast

Landen bezocht: