Laatste weekje stage - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Debbie - WaarBenJij.nu Laatste weekje stage - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Debbie - WaarBenJij.nu

Laatste weekje stage

Blijf op de hoogte en volg Debbie

31 Maart 2014 | Verenigd Koninkrijk, Belfast

Het laatste weekje stage hier is aangebroken. Wat echter niet betekent dat ik alweer bijna naar Nederland kom. We zitten namelijk net op de helft (nog 9 weken te gaan). Voelt wel gek, aangezien voor mijn gevoel het er al bijna op zit. Echter na deze week hebben we heerlijk 3 weken vakantie, waarin we (Yasmein, Tonje, Kelsey en ik) 3 weken gaan reizen door de UK en Ireland. London, Cardiff (Wales), Edinburgh, Glasgow, Dublin, Galway en nog wat andere kleinere plaatsen. Maar eerst nog even stage afsluiten.

Afgelopen week is stage niet heel veel anders geweest dan anders. Echter heb ik wel wat bijzondere dingen gedaan.
Afgelopen dinsdag kreeg ik de mededeling dat mijn leraar er de volgende dag niet zou zijn. Hij had een cursus. Prima, ik zie de invaller wel verschijnen, dacht ik zo.. Aan het eind van de dag begon hij echter een lijstje te maken van lessen die gegeven konden worden... en hij gaf het aan mij. "This is what you can do tomorrow." Zei hij.. eeeehm, oké, gaan we doen! :) De volgende dag kwam de lerares van de andere year 4 naar mij toe: "Debbie, should we sort out what we can do today? Are the classes mixed up?". Euhmm.. "Not that I know. I just got a list with things I can do with my class." Okee, ze wist dus duidelijk nog niet wat de planning was. Nou, ze zou wel in en uit lopen zo nu en dan.

Ik denk dat ik haar twee keer heb gezien.

De hele dag verliep prima. Aan het begin even duidelijk gemaakt dat nu de leraar er niet was, ook bij mij dezelfde regels zouden gelden. Dat was te merken. Ze gedroegen zich voorbeeldig (op een aantal na die zich altijd misdragen). Een heerlijke dag. Een van de kinderen vroeg zelfs of de leraar niet de hele week weg bleef toevallig? Ik heb ze even duidelijk gemaakt dat ik één dag toch wel even genoeg vond nu. ;)

Naast de klas alleen draaien heb ik deze week mijn tweede "promofilmpje" van het jaar gemaakt. Ik eindigde het semester daarmee op de PABO in Nederland, en ook hier heb ik lekker met de camera rondgehobbeld. De reden was dat "mijn" groep 7a in Nederland een aantal vragen had voor de kinderen hier. Helaas was de mogelijkheid er niet om te skypen, dus moest ik iets anders verzinnen. Dan maar een filmpje maken! Twee dagen gefilmd, 1 avond geknipt en geplakt en vanmorgen het resultaat laten zien. Ze waren erg enthousiast. Ze hebben het zelfs afgespeeld tijdens de assembly in de ochtend (bijeenkomst waar de onderbouw samen komt en waar wordt gepraat over belangrijke onderwerpen, waar verjaardagsstickers worden uitgedeeld en waar het enige gebed in de week wordt uitgesproken). Ze vonden de Nederlandse ondertiteling erg bijzonder, vooral het woord "klassenvertegenwoordiger". Daarna waren ze toch wel erg benieuwd hoe wij spelling geven in Nederland. Hoe leren die kinderen zulke lange woorden? Haha.
Nu wachten op de reactie van de kids in Nederland. Ik hoop dat ze genoeg tijd hebben om onze vragen te beantwoorden. (PS. als je het filmpje wilt zien, moet je er even naar vragen. Ik wil (en mag) het niet openbaar zetten).

Goed, ik denk dat dat het enige bijzondere was om te vertellen. Dit weekend vooral veel geslapen, lessen voor vandaag voorbereid en gestart met mijn essay (pff, te lastig!).

Oja, bijna vergeten. Heel vet was deze week dat ze verkiezingen hadden op school. Ze hebben een schoolraad en in elke klas zitten twee klassenvertegenwoordigers. Het was tijd voor nieuwe. Alles ging officieel: ze maakten verkiezingposters, ze schreven een "manifesto" (waarom zouden zij klassenvertegenwoordiger moeten worden), gaven een speech, sommigen kwamen zelfs op school met zelfgemaakte badges en tot slot moest er natuurlijk gestemd worden. Dat ging niet even snel snel. Iedereen had een eigen stemkaart gemaakt (zonder mag je namelijk niet stemmen). Aangekomen in het stemlokaal werd elke leerling begeleid door een leerling uit year 6. Eerst de check. Sta je op de lijst? Dan door naar de stempapieren. Je mag stemmen op één jongen en één meisje. Door naar de stemtafels (waar de plekken echt afgeschermd waren zodat je "in private" kon stemmen). Tot slot naar de stembussen om je stemmen in te leveren. Wow, het was prachtig om te zien (zie foto's).

Zo, over een half uur is het alweer tijd voor het diner en daarna onze standaard trip naar de bibliotheek (lesvoorbereidingen verder afmaken en/of printen).

Nog 4 dagen te gaan, helaas...
Liefs Debbie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Debbie

Van 24 januari tot 7 juni in Belfast. Stranmillis University College, Primary teaching.

Actief sinds 26 Dec. 2013
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 5378

Voorgaande reizen:

24 Januari 2014 - 10 Juni 2014

Minor in Belfast

Landen bezocht: