Here we are - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Debbie - WaarBenJij.nu Here we are - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Debbie - WaarBenJij.nu

Here we are

Blijf op de hoogte en volg Debbie

24 Januari 2014 | Verenigd Koninkrijk, Belfast

Oke, ik wilde eigenlijk niet al te enthousiast zijn en dus nog niet posten op de aankomstdag, maar vooruit. Ik had in de auto al iets geschreven, maar vergeten te posten. Dan maar hier.

Hi Belfast!
Een toffe dag met veel nieuwe indrukken. Eerst het afscheid op schiphol, en toen lekker met Yasmein het vliegtuig in. Om 13.20 uur plaatselijke tijd landden we en om 2 uur zaten we in de taxi naar Stranmillis. We willen altijd Gregg (onze contactpersoon "for social things") nog even vragen of het normaal is dat taxichauffies (niet handsfree) bellen tijdens het rijden, zonder gordel en veeeeels te hard.. Maar goed, we hebben het overleefd :P
Na even zoeken Halls office gevonden waar we ons hebben ingeschreven. "Schoolpas" en sleutels zijn binnen en we gaan wonen in Nava (ofzo), op deel 7 (third floor) en we zitten vlak bij elkaar. Okee, dan gaan we maar, op zoek naar het gebouw. Kom je daar de deur door en dan ga je natuurlijk opzoek naar een lift. Nope, niet te vinden. DUS, 3 koffers zes trappen op dan maar! :O Man, wat is onze conditie slecht! Haha. Maar goed, zonder lift en met een heuvelige campus wordt dat vanzelf beter :P

Even koffers gedumpt en toen dachten we, zullen we Gregg maar even op gaan zoeken bij International Office? We kwamen daar al snel aan en werden begroet door Margaret (onze contactpersoon "for formal things"). Even na ons stroomden nog wat mensen binnen en bleek dat we om 4 uur een meeting hadden. Waren we even vergeten, dus maar goed dat we gewoon "spontaan" zijn gegaan, haha.

Na een kort praatje, voorstelronde van de studenten die er tot nu toe zijn (2x finland, 3x noorwegen, 1x USA, 1,5x Oostenrijk (moeder met zoontje), 1x denemarken en 2x Spanje) en een rondleiding zijn we gaan eten. Geen buffet dus, maar gewoon zoals in highschools, je loopt met je bordje langs zon "bar" en zegt wat je wilt hebben. Er was keuze uit twee hoofdgerechten, vandaag lasagne en chicken & leef pie (die had ik en was lekker).. Eten krijgen we dus hier (ontbijt en diner), koffie en thee is gratis en je mag 1 glaasje ranja per keer :P. Flesjes drinken moet je betalen en er staan hier en daar waterfonteintjes waar je water uit kunt halen, handig!

Goed, nog even gekletst, kennis gemaakt met een paar meiden en afgesproken dat we morgen na het ontbijt ff naar City Centre gaan naar de (jawel!) Ikea en euroshopper om goedkoop wat serviesgoed en kleerhangers (die ontbreken!!) te halen.

Nu koffers uitgepakt, bed op gemaakt en even chillen.
Het was een dag met veel indrukken, maar ik heb er zoveel zin in! De omgeving is prachtig, ondanks dat het al de hele dag miezert hier.

Fijn weekend allemaal!

• 25 Januari 2014 - 19:24

Monique Wonnink:

Hallo debby

Wens jou heel veel plezier daar en een leuke studie daar
    Hopen dat het nog een beetje op beter weer in Belfast en lees je verhaaltjes wel van waar ben je nu

Nou meid heel veel succes en tot schrijfs weer