Last couple of weeks. - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Debbie - WaarBenJij.nu Last couple of weeks. - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Debbie - WaarBenJij.nu

Last couple of weeks.

Blijf op de hoogte en volg Debbie

16 Mei 2014 | Verenigd Koninkrijk, Belfast

Dat was het dan. Het zit erop. Tenminste, wat betreft lessen op de universiteit. Vandaag mijn laatste seminar gehad, de laatste les in het Engels. Wat vliegt de tijd.

Afgelopen week was geen bijzonder week. Ik blik daarom even terug op de drukke week ervoor. Een drukke week met vooral veel leuke dingen!

Donderdag 8 mei:
Een trip met de internationale studenten naar de Giant's Causeway. Een overblijfsel van een gigantische weg (Giant want het was van een reus) naar Schotland. Als je benieuwd bent naar het verhaal erachter, ik zou zeggen: google weet het antwoord, het is de moeite waard :)
Het was een mooie trip, al moet ik zeggen dat ik een klein beetje teleurgesteld was. Ik had namelijk the Cliffs of Moher gezien, wat echt amazing was! En iedereen was zo enthousiast over deze Causeway. Het was mooi, maar het kon absoluut niet tippen aan de Cliffs. Maar goed, we hebben dit ook weer gezien. Het was helaas wat regenachtig (voor de verandering) maar gelukkig ook nog een beetje zon gezien en wat mooie foto's kunnen maken.

Vrijdag 9 mei:
Het was een bijzondere dag voor heel Belfast. De grote start van de Giro d'Italia 2014 zou dit jaar in Belfast plaats vinden. Heel Belfast was daarom roze (leuk he Yasmein? ;) ) en ik kon natuurlijk niet achterblijven. Dus nadat we in city centre een mooi pakketje met t-shirt, pet, armbandjes en klapper hadden gekocht, konden we, gewapend met camera, zo bij ons de campus aflopen om aan te sluiten bij de grote mensenmassa. Met een beetje speurwerk een mooi plekje gevonden om wat leuke kiekjes te maken en te genieten van de atmosphere hier, geweldig!

Zaterdag 10 mei:
Finale Eurovisie Songfestival! :D Aangezien de finale in Kopenhagen was en we een aantal meiden uit Denemarken hebben, was ik gelukkig niet de enige die wilde kijken. Uiteindelijk samen met USA, Austria, Norway, Denmark en Finland in onze TV room gezellig onze landen zitten aanmoedigen. Alhoewel, ik denk dat ik de meest fanatieke was. Uiteindelijk samen met Austria gestreden om de winst. Super trots op Ilse en Waylon en hun tweede plaats (stiekem voelt het gewoon een beetje als winst hoor! :) ).

Zondag 11 mei:
Passenger speelt in Victoria Square! Even voor 11 uur kreeg ik via FB door dat Passenger in Belfast zou spelen. Gewoon.. in het winkelcentrum.. om 1 uur.. Hoe vet is dat! Ik met Christina en Dennis naar het centrum. Op zoek naar Passenger. Wij dachten "die gaat gewoon ergens met zijn gitaartje staan en that's it." Al snel kwamen we erachter dat hij al had "opgebouwd" en dat was niet onopgemerkt gebleven. Het was al aardig druk. Gelukkig nog een goed plekje kunnen bemachtigen en daarna heerlijk genoten van een geweldige artiest, WOW! Ik vond zijn nummer "Let her go" al bijzonder mooi, maar nu ben ik helemaal fan!
Dat was weer eens wat anders dan een pyjamazondag :)

De rest van de week niet veel bijzonders gedaan. Lectures en seminars gehad, wel over bijzonder onderwerpen: "Cultural diversity" en "Bullying", iets wat absoluut dus nog wel van pas gaat komen de komende jaren. Afgelopen donderdag heerlijk in de zon gezeten en met alle internationals een groepsfoto gemaakt. :)
Gister hebben we een continentale markt bezocht in het centrum, waar kraampjes met eten uit heel veel landen staan. Ik was blij om te zien dat de Nederlandse afvaardiging o.a. is gekomen met poffertjes, stroopwafels, speculaas, drop en hagelslag! Ze hebben goed gekozen en wat heb ik weer even genoten. De poffertjes, harlekeintjes (drop) en stroopwafels smaakten heerlijk!

Goed, vandaag hadden we dus onze allerlaatste les. Komende donderdag hebben we een examen van 2 uur waarin we 2 essays moeten schrijven (belachelijk!). Gelukkig kunnen we zelf onze twee onderwerpen kiezen. Ik heb gekozen voor "Down Syndrome" en "Visual and hearing impairment". Heb ik toch nog een beetje Special Needs gedaan :). Dat wordt dus nog even goed voorbereiden. Het verslag dat vrijdag ingeleverd moet worden ligt al 2 weken klaar :).

Het weer is hier momenteel heerlijk (zon en +- 18 graden), dus daar gaan we nog even van genieten. Nog 6 dagen strijden en dan heb ik (on)officieel zomervakantie. :D
Om precies te zijn nog 18 dagen tot we weer naar Nederland terug vliegen, dus we gaan er nog maar even van genieten!

Fijn weekend allemaal!

Liefs Debbie

  • 16 Mei 2014 - 21:23

    Ria :

    Nu debby sucsses met je examen donderdag en geniet de laatste dagen nog en een goede vlucht naar huis toe veel sucsses Gr. Ria. En voor morgen gefeliciteerd met je neefje Sem

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Debbie

Van 24 januari tot 7 juni in Belfast. Stranmillis University College, Primary teaching.

Actief sinds 26 Dec. 2013
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 5360

Voorgaande reizen:

24 Januari 2014 - 10 Juni 2014

Minor in Belfast

Landen bezocht: