Hello study, hello last month - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Debbie - WaarBenJij.nu Hello study, hello last month - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Debbie - WaarBenJij.nu

Hello study, hello last month

Blijf op de hoogte en volg Debbie

06 Mei 2014 | Verenigd Koninkrijk, Belfast

Zo zit je thuis na 3 weken reizen en zo is er alweer een week voorbij gevlogen.

Vorige week maandag begon het studentenleven weer. Lectures en seminars, om precies te zijn 7 uur les de hele week, wat hebben we het zwaar ;)
Niet veel meegemaakt die week, dus daar zijn we snel klaar mee. Alleen het eind van de week was wel speciaal.

Zaterdag zou een van onze Amerikaanse medestudenten 21 worden. Een big party in de USA, dus overtreffen wordt lastig. Gelukkig hebben we het kunnen evenaren (en misschien stiekem toch wel kunnen overtreffen).

Het begon woensdag met het idee een surprise party voor haar te organiseren. Met de smoes "Should we watch a movie friday night in sparky's? It's a long time ago" kregen we Kelsey al zover om te komen. Nu de rest nog. Privé berichtje op facebook eruit, helaas niet veel reacties. De verwachting was ons vaste groepje van 6. Nouja, prima, ook gezellig.

Na vrijdag wat inkopen gedaan te hebben (terwijl Kelsey ook zo nodig naar de stad moest en dus door Yasmein bezig gehouden werd), was het vrijdagavond zover. En wat een surprise, we waren met 15 internationals! Ballonnen opblazen, taart en drinken klaar en daar was Kelsey. Je had haar gezicht moeten zien! Ge-wel-dig! Ze had nog nooit een surprise party gehad, dus dit was toch wel een van de beste verjaardagen ooit :) YES.
Nog een gezellige avond gehad met een bierspelletje en daarna even een pub in.

Zaterdag was haar echte verjaardag. We gingen eerst uit eten, waar haar nogmaals een aantal verassingen te wachten stond. Eerst haar kado. Aangezien ze rubber badeentjes spaart, moest het iets in die richting zijn. We kreeg de grootste rubber duck ooit gezien, en hij heeft meteen een naam gekregen: Walter. Hij wordt doodgeknuffeld ;) Het is alleen nog even de vraag hoe ze hem mee gaat krijgen naar Amerika. Tot slot die avond werden de lichten in het restaurant gedimd, ging de muziek aan en werd de chocolate cake door de ober gebracht, mét kaarsje :)

Waow, het was prachtig om dit te organiseren en er zoveel waardering voor te krijgen!

Goed, en toen was het gelukkig nog 2 dagen weekend. Zondag en de maandag, aangezien maandag MayDay was.

Een korte vooruitblik op deze week:
Vanavond: Semi-Final 1, Eurovision Song Contest! GO HOLLAND!!
Woensdag, Vrij! :)
Donderdag, met alle internationals op stap naar de North Coast en de Giant's Causeway.
Vrijdag: Giro d'Italia die hier in Belfast is! Hij komt gewoon voor school langs, hoe vet!
Zaterdag: FINAL Eurovision Song Contest kijken met internationals! :)

Aan mijn uitroeptekens en smileys kun je wel zien dat ik erg uitkijk naar de rest van deze week.

Over precies 4 weekjes rond deze tijd land ik weer op Nederlandse bodem, dus we moeten er nog maar even van genieten hier.

Fijne week allemaal!

xx

• 08 Mei 2014 - 10:40

Ria:

Hallo debby hier een berichtje uit brummen ben aan het oppassen bij Jesse die heeft nog vakantie je hebt het volgens mij erg getroffen met je mede studenten en een leuke tijd in Belfast gehad nu nog een paar weken en het is weer naar Holland toe nu nog een fije tijd daar en veel plezier tot ziens in Holland Gr. Ria