Halverwege placement - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Debbie - WaarBenJij.nu Halverwege placement - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Debbie - WaarBenJij.nu

Halverwege placement

Blijf op de hoogte en volg Debbie

14 Maart 2014 | Verenigd Koninkrijk, Belfast

Wow, wat gaat de tijd snel. Ik zie dat mijn laatste blog na de eerste week placement was, en ondertussen zit de derde week erop en zijn we dus halverwege (halverwege stage dan..)

Wat is het genieten, ondanks het harde werken. Ik heb de afgelopen 3 weken geloof ik meer officiële lesvoorbereidingen gemaakt dan in mijn 2,5 jaar op de PABO ;) Maar goed, ik ben nu in ieder geval gewend aan het lesgeven zonder lesmethodes. Ik heb nog geen lesboeken gezien, alleen nog maar af en toe wat losse sheets. Ik krijg dan ook regelmatig een sheet in mijn hand gedrukt waarbij de leraar zegt: "You can do this tomorrow/next week!" Ok, thanks. Krijg ik geen sheet, dan zegt hij meestal: "You can make a sheet about.." Ok, scheelt dat ik dat leuk vind om te doen. Afgelopen week dan ook twee sheets gemaakt, waaronder een over symmetrie. Toen de lerares van de andere year4 dat zag zei ze: "Ooooh, can I copy that? Then I can do that with my class to." Ok, sure. Mooi compliment.

Verder kregen we vorige week vrijdag te horen dat 's maandags (10maart) onze eerste lesbezoek zou zijn. Ooee, spannend. Lessen voorbereid in het weekend en maandagochtend stelde mijn leraar me nog even gerust: "Don't worry, even if your lesson is going really bad, I will say to your tutor that you're doing a fantastic job." Met vertrouwen ging ik dus het bezoek tegemoet. De tutor was "really impressed" en op het oude vertrouwde kruisjesformulier stonden alle kruisjes in de kolom "achieved". Nice! :D

We hebben door dit eerste lesbezoek we meteen gemerkt dat de HAN niet de enige school is die chaotisch is met organisatie en communicatie. Wij kregen namelijk te horen dat Maureen (onze international teacher) alle internationals zou bezoeken en later kregen we een mail dat ook Sharon Jones ons zou komen bezoeken. Echter... maandag stond er dus een man op de stoep. We stonden wel niet op zijn lijstje, maar hij kwam toch ook ons maar bezoeken. Prima, maar dan zijn wij toch wel benieuwd of Maureen en Sharon beide ook nog komen, want drie bezoeken binnen zes weken is toch best veel. Nouja, volgende week dan maar een keer vragen.
Daar kregen we echter niet de tijd voor...
Surprise!!! Dinsdag komt de receptioniste naar mij toe met het bericht dat woensdag een teacher ons (Yasmein en mij) zou komen bezoeken. HUH? WAT? ALWEER?? WIE?? "Maureen". Ok, prima. Dan maar weer een les extra goed voorbereiden dus. En je raadt het nooit, maar woensdag stond Sharon op de stoep. Ze was én niet op de hoogte dat die man maandag al was geweest, én ze vertelde ons dat Maureen niet zou komen. Dat betekent dus twee bezoeken in 1 week, en niet meer aan het eind.
Gelukkig kreeg ik ook van Sharon alle kruisjes in de kolom "achieved". Zou dat betekenen dat stage wordt afgesloten met een A?? Ach, ik ga toch in ieder geval voor een B, maar een A zou helemaal tof zijn. Mijn tutors en mijn leraar weten het al, maar vertellen het me natuurlijk nog niet -_-

Goed. Terwijl alle andere studenten maandag switchen naar een andere klas, blijf ik nog lekker 3 weekjes in mijn year 4 (al heb ik geen idee waarom). Heb wel besloten om in de laatste weken een paar keer bezoekjes te brengen aan kleuters en bovenbouw, om andere klassen en leraren te zien. Altijd leerzaam.
Tot slot hebben Yasmein en ik allebei een prachtige jas met logo van onze stageschool besteld, mooi als aandenken! :)

Dit weekend dan. Maandag is het St. Patrick's day. Zo'n beetje alle katholieke scholen zijn vrij maar aangezien wij een intergrated school (openbare school) zijn, moeten wij gewoon naar school. Ach, dit weekend blijkt er genoeg te doen en de vrije maandag gebruiken de meeste mensen als uitbrakdag, en dat heb ik natuurlijk niet nodig met dat beetje alcohol :P

2 weken geleden de carnavalsoptocht in Eerbeek moeten missen, maar gelukkig hebben ze hier zondag een "Carnival Parade" door de stad, dus ik ben benieuwd. Misschien kan ik nog wat ideeën opdoen voor volgend jaar :P

Tja, dat is wel weer genoeg voor nu. Lekker bijkomen nu, vanavond waarschijnlijk nog even niet uit, zodat ik genoeg energie heb voor het weekend.

Fijn weekend allemaal!!
xx

  • 14 Maart 2014 - 20:11

    Bob:

    Hoi meissie, het was weer leuk om te lezen, hoe het de afgelopen weken is gegaan. Sharon is nu dus ook geweest dus dat heb je nu mooi gehad en nog met alle vinkjes aan de goede kant ook dat wordt vast een A, maar een B vind ik ook goed hoor. Dit weekend daar St Patrick's day dus dat wordt wel weer gezellig wil wel wat foto' s zien van die carnival parade lijkt me wel leuk. Volgende week ga we wel weer skypen en horen we wel hoe het geweest is dit weekend. Ga nog even zo door daar op naar het einde voor je het weet is de andere helft ook voorbij. Kusjes papa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Debbie

Van 24 januari tot 7 juni in Belfast. Stranmillis University College, Primary teaching.

Actief sinds 26 Dec. 2013
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 5359

Voorgaande reizen:

24 Januari 2014 - 10 Juni 2014

Minor in Belfast

Landen bezocht: