Het is weer weekend! - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Debbie - WaarBenJij.nu Het is weer weekend! - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Debbie - WaarBenJij.nu

Het is weer weekend!

Blijf op de hoogte en volg Debbie

08 Februari 2014 | Verenigd Koninkrijk, Belfast

Zo, het derde weekend hier is aangebroken. Je zou misschien zeggen, een weekend om bij te komen van de eerste week school. Nou dat valt gelukkig wel mee.

Deze week inderdaad de eerste lessen gehad. Maar het waren er om precies te zijn 3 (!). Maandag hadden we ons eerste hoorcollege om 11 uur, wat meer een introductie was. In plaats van tot 1 uur, duurde de les dus maar tot kwart voor 12. Normaal hebben we op maandag van 2 tot 5 ook nog een college over de cultuur van Noord-Ierland, maar die begint pas volgende week.
's Avonds was het tijd voor een debat. Jaja, de presidents-kandidaten van de Student's Union gingen bewijzen waarom zij de nieuwe president moeten worden. Aangezien het alle 5 echte Ierse jongens zijn, was er soms geen touw aan vast te knopen.
Wij mochten ook stemmen, maar op wie stem je? Onze buddie had ons gevraagd om op Peter te stemmen, en later kwam hij ons nog even omkopen met snoep. Echter is Micheal de international secretary of the Union. Hij houdt dus alle internationale studenten op de hoogte van alle sociale dingen hier. Ja, op wie stem je dan. Nou, uiteindelijk bleek je tot 4.30 pm dinsdag te kunnen stemmen en vergat ik dat. Bij het diner hoorde ik wel de uitslag. Michael has won! :)

Dinsdag onze tweede hoorcollege. Met iets meer informatie maar was redelijk goed te volgen. Na het eerste hoorcollege van de week krijg je sheets om te lezen voor de les van vrijdag, dus ik was al heel ijverig begonnen maandag. Dat was goed, want vandaag ging het in het hoorcollege over die sheets.
Het onderwerp is trouwens kort gezegd "adaptief onderwijs". Voor de niet-onderwijsmensen onder ons: Onderwijs afstemmen op het individuele kind, op wat ze kunnen, wat hun talenten zijn en ze betrekken bij hun eigen leerdoelen. Oftewel, iets wat wij al hebben gehad in NL. :)

Woensdag en donderdag twee vrije dagen (normaal op woensdag wel een werkcollege, maar vandaag niet). Ik moest zeggen dat ik ze met moeite door kon komen. Veel op mijn kamer gezeten, op een bureaustoel waarvan de rugleuning niet verzet kan worden waardoor ik altijd krom zit. Ben weer terug bij af, die fysio van de afgelopen weken is voor niks geweest :(.
Woensdag trouwens mijn Halls Card kwijt. Deze moet je tonen bij je diner, anders krijg je niks en moet je betalen. Pff, nergens te vinden op men kamer, dan maar meeprikken bij de anderen. Donderdag na het ontbijt naar Halls Office waar ze hem gelukkig hadden gevonden! :)

Vrijdag eerste werkcollege om half 12. Een aardige Ierse man als docent, die gelukkig niet al te groot accent had. Wel had ik moeite om de toon te begrijpen in zijn verhaal. Hij had het namelijk over "The blob" en "Blobbys". Yasmein en ik hadden alleen het idee dat hij dat negatief bedoelde, dat hij heel neerbuigend sprak. We weten het alleen nog steeds niet.
Lastig, zo'n eerste les, maar hopelijk went het.
Na de les even met Yasmein gewandeld richting een ATM, gelunched bij Subway ( :D ) en op de terugweg foto's opgehaald die waren bezorgd bij de Receptie, EINDELIJK.
's Avonds naar Ijshockey wedstrijd van de Belfast Giants. Wat een sfeer. Blijkbaar een uitje voor veel basisschoolklassen want er zaten hele groepen. Ook wij zaten ertussen, maar ze waren heel fanatiek met het schreeuwen (Let's go Giants, let's go! Let's go Giants, let's go!).
Na de wedstrijd wilden we nog iets doen, maar het stond echt te gieten buiten, dus uitgaan was even geen optie. Dan maar naar Sparkys, laptop mee en een filmpje kijken. Kwart over 12 kwam de security om ons naar bed te sturen, aangezien het gebouw om 12 uur dicht gaat. Oeps, okee :)

Al met al dus weer een gezellige week, maar niet echt vermoeiend. Dit weekend lekker Olympische spelen kijken, via BBC.

Have a nice weekend everyone! :)
xx

• 08 Februari 2014 - 19:18

Ria Wonnink:

hallo debby ik lees het al je bent al aardig gewend ingeburged op school
    en volgens mij een leuke groep studente uit allerlei landen
    en aan de fotos te zien is het nogal bergachtig waar je zit je hebt mooi uitzicht en goeie foto van het landschap gemaakt
    maar geniet van je tijd en maak ook veel plezier en die college worden denk ik wel wat makelijker te verstaan
    dat dialect lijkt mij het moeilijks nu veel plezier
    ga je in belfast ook hocy spelen kan je mooi trainen en je kan toch wel schaatsen
    gr uit zuthpen