Introductie zit erop! - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Debbie - WaarBenJij.nu Introductie zit erop! - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Debbie - WaarBenJij.nu

Introductie zit erop!

Blijf op de hoogte en volg Debbie

30 Januari 2014 | Verenigd Koninkrijk, Belfast

Zo, morgen zitten er hier alweer een week. De tijd vliegt. We hebben een "rustige" week gehad, met introductie, maar dan niet zoals we die in NL kennen.
Goed, een korte impressie dan..

Het weekend hebben we nog vooral met een groepje doorgebracht (twee Finse meiden, een Amerikaanse, een Oostenrijkse met haar zoon en later is er ook nog een Noors meisje aangeschoven). Geshopt in de goedkope winkels zoals Primark, Poundland en Tesco's.

Maandag kwam de rest aan, een erg leuke groep! Vooral Scandinavisch, een paar Amerikanen, er zijn nog wat Oostenrijkers bijgekomen en een Spaans meisje. Maandag hadden we pas om 12.30 uur een bijeenkomst. Gewoon een kennismaking met Margaret (die wij vrijdags ook al hadden ontmoet) en een rondleiding. Aan het eind van de middag hebben we onze buddies ontmoet, Sarah en Emma (en Anna is ook buddie maar die was er niet bij). Erg gezellige meiden en Sarah zei dat ik vloeiend engels sprak, dus dat is een goed teken! :) Al ben ik daar nog niet zo van overtuigd, haha.
Maandagavond uit geweest met een groep van 17(!). Eerst naar een erg saaie pub met oude mensen en geen muziek, daarna naar een soort club, wat wel gezellig was. We hebben het niet te laat gemaakt, in 15 minuutjes terug gelopen naar huis.

Dinsdag was een erg formele dag. We kregen eindelijk ons rooster (11-13 uur 4 dagen per week, CHILL!!), haha.. Dit is voor de komende drie weken. Daarna hebben we 6 volle weken stage en daarna weer drie weken dit rooster. Tussendoor nog 3 weken paasvakantie. Dat is wel te overleven dus. 's Avonds zijn we naar de bios geweest, Last Vegas. Erg leuke film en ik heb het zowaar helemaal kunnen volgen in Engels :D

Woensdag hadden we een photo challenge. Kregen een lijst met een aantal (soms cryptische) dingen, om foto's van te maken, die we dan later aan elkaar gingen laten zien. Dingen als "Typical movie scene", "worse dressed sense" en "spell 'stran' with things in your bag" leverde hilarische taferelen op. 's Avonds lekker thuis gezeten, GTST gekeken ;)

Vandaag hebben we ons geregistreerd op de school, dus nu zijn we officieel Stranmillis Students :D Daarna hele middag lekker wezen shoppen en nu heb ik enorm last van men voeten. Vanavond gaan ze naar een Club, alleen weet ik nog niet of ik mee ga. Zie wel :)

Morgen lekker vrij, misschien even skypen met Sann en misschien met mams, en verder zie ik wel. Yasmein en ik hebben vandaag ontbijt gehaald zodat we niet elke ochtend vroeg eruit hoeven om voor 9 uur ons ontbijt te eten in de kantine :)

Well, that was it, i think..

• 30 Januari 2014 - 23:18

Ria:

hallo debby ik heb net je verslag gelezen het is erg gezellig daar
    nu geniet er van en maak er een leuke studente tijd van wij zijn nu naar zuthpen het huis is leeg
    met de katten gaat het redelijk goed ze vinden het balkon nog erg eng en blijven mooi binnen
    debby groetjes en veel plezier